Een vrolijke vrijdag de dertiende voor GGD-teststraatmedewerkers door geluksbloem chrysant

Ruim 3.400 medewerkers ontvingen vrijdag de 13e november een boeket chrysanten als blijk van waardering voor hun harde werk tijdens de coronacrisis.

Vrijdag de dertiende bleek geen pechdag voor GGD

teststraatmedewerkers! Ruim 3.400 GGD-medewerkers van de testlocaties in Nederland, ontvingen een kleurrijk boeket chrysanten. Dit werd hen aangeboden door Stichting Chryson, het collectief van de Nederlandse chrysantenkwekers en -veredelaars. Met dit gebaar wilde Chryson hen bedanken voor hun onuitputtelijke werk tijdens de coronacrisis. De chauffeurs van Lekkerland en VSDV zorgen voor persoonlijke overhandiging van de boeketten op ruim 100 locaties in Nederland.

Stay strong, just like a chrysanthemum

De chrysant staat bekend om haar sterke karakter en is een symbool voor geluk. Een mooi gebaar naar de medewerkers, vindt ook Jan van Ruyven, voorzitter van Stichting Chryson. “Na het nieuws over agressie en vernieling bij  GGD-teststraten, vonden wij het tijd voor een positief tegengeluid. Het afnemen van de coronatesten is een essentieel onderdeel om het virus onder controle te krijgen. Als blijk van waardering voor hun werk, wil Stichting Chryson de GGD-medewerkers daarom een hart onder de riem steken met een prachtig boeket chrysanten, één van de sterkste bloemen ter wereld. Samen staan we sterk tegen corona.”

Een prachtig initiatief en een terechte pluim voor onze medewerkers

André Rouvoet, voorzitter van GGD GHOR Nederland, vond de verrassingsactie van Stichting Chryson enorm leuk. “Onze mensen zijn al maandenlang in touw om zo snel mogelijk bij zoveel mogelijk mensen een betrouwbare test af te nemen. Zo’n onverwachte blijk van waardering is dan zeer welkom”.

Over Stichting Chryson

Stichting Chryson is het samenwerkingsverband tussen de Nederlandse chrysantenkwekers en de veredelaars Armada, Deliflor, Dekker Chrysanten, Dümmen Orange, Floritec en Royal van Zanten. Samen voeren zij de campagne Just Chrysanthemum. Doel van deze campagne is om door de keten heen te laten zien dat juist de chrysant een bloem is waarmee je  verrassend kunt zijn en succes kunt boeken. 

Akkoordakkoord